onsdag, augusti 29, 2007

Ulricehamn - Gsk 1-9


Period 1.

Första perioden inleddes med ett riktigt högt tempo av hemmalaget. Redan efter 2:19 gjorde Ulricehamns spelare Robin Sprigg 1-0 efter att Nordström blivit pressad och slog pucken rakt i famnen på Sprigg som enkelt kunde inleda kvällens målskytte. Detta fungerade nog som en väckarklocka för den unga fjärde-linen, för mindre än en minut senare hade Rickard Hoffren kvitterat efter ett pass av Jimmy Andersson. Resten av perioden var desto sämre. Långsamt, slarvigt och händelse löst.

Utvisningar: Ulricehamn 4 min. Gsk 6 min.

Skott: 8-9

Period 2.

Andra perioden hinner inte bli mer än 31 sekunder gammal innan Johan tar pucken vid eget mål och åker slalom genom hela Ulricehamns-laget och peta retfullt enkelt in den i mål.(1-2) Sedan faller man åter tillbaka i tempo igen och även mycket slarvigt spel. Ju längre tiden går så ser man hur hemmalaget kroknar mer och mer och Gsk börjar mala sönder motståndet. 10:47 in i perioden i powerplay ger detta resultat när Fredrik Petersson får göra sitt första a-lagsmål efter att ha blivit framspelad av Hoffren.(1-3) Halvminuten senare håller sig Jimmy Andersson framme och sätter 1-4. Assist: Andreas Wass och Johan Gustafsson. Resten av perioden vag ganska händelselös men Gsk kan nu göra nästan vad man vill eftersom hemmalagets kondition inte är i närheten av Älgarnas.

Utvisningar: Ulricehamn 6 min. Gsk 6 min.

Skott: 10-8

Period 3.

Nu har Marko och Marcus plockat om bland backarna. Man sätter ihop Jimmy med Fredrik Petersson och Jocke med Patrik Nordström och nu kändes det plötsligt lite stabilare när ungdommarna fick rutin vid sidan om sig. 4:05 in i perioden får vi åter glädjas när ”Kölle” petar in 1-5 efter assist av Hedlund och Hoffren. Exakt 5 minuter senare är det Alexander Heiel´s tur att hamna i målprotokollet mär han slår in 1-6. Assist: Jonas Bystedt. Vid tiden 13:28 får även Bystedt göra mål sedan han framspelats av Anders Selin. 16:03 noterar vi kvällens första två-målsskytt när Kölle åter lurar Ulricehamns burväktare efter assist av Hoffa.(1-8) Målskyttet avslutas 19:50 med ännu en två-målsskytt, Heiel får ett pass av Emil Alengård och missar inte när chansen bjuds.

Matchen slutar 1-9 i Gsk-favör.

Utvisningar: Ulricehamn 10 min. Gsk 2 min.

Skott: 3-24

Totalt.

Utvisningar: Ulricehamn 20 min. Gsk 14 min.

Skott: Ulricehamn 21 Gsk 41

Domare:
Christoffer Karlsson Vadstena

Linjemän:
Henrik Persson Finspång
Anders Nyqvist Husqvarna

Inga kommentarer: