tisdag, mars 06, 2007

Måste få vara lite kritisk...

Vet inte vem som skrivit referatet på gsk´s hemsida och jag vill absolut inte vara allt för kritisk. Jag vet att det inte är lätt att skriva ett bra referat, men jag och skribenten har totalt skilda uppfattningar i ett domslut. Händelsen jag pratar om är den när Seth Wikskal slår en gsk-spelare i huvudet med klubban så det ekar i hallen. Dessutom hände detta långt ifrån var spelet för tillfället var. Referats-skrivaren skrev:
"Sen blir det dags för domare Ekholm att bjuda på show. Först ett tveksamt matchstraff på OIK´S Seth Wikskal (En normal tvåa för hög klubba hade varit nog)"
Personligen tycker jag att Ekholm kunde dömt ännu hårdare och skrivit rapport. I mina ögon så var detta ett rent överfall i avsikt att skada. All heder till Ludde som tog på sig jobbet att läxa upp Wikskal efter dennes totala hjärnsläpp. Bra gjort Ludde!

Inga kommentarer: