onsdag, februari 14, 2007

André Smulter - Kvällens KUNG!

Kvällens drabbning mellan Gsk och Helsingborgs HC slutade i dur. Gsk kunde efter lite krampaktigt spel i andra perioden ganska enkelt vinna matchen med 5-3. Redan efter 3.48 kunde kvällens gigant André överlista skåningen i målet eftrer eff fint framspel av Jocke. 4 minuter senare blir André utvisad för en av säsongens absolut mest tveksamma tripping. Det sista han säger till mej innan jag släpper ut honom på isen igen efter avtjänat straff var: Titta nu när jag sätter den i plockhands krysset... Och vad gör han! Jodå, han snappar upp en pass från Johan gustafsson och smätter in pucken bakom en chanslös Fredrik Alm. Dock inte i tidigare nämnda kryss men det kan jag nog förlåta. Med endast 6 sekunder kvar av perioden kunde tyvärr HHC klämma in 2-1 genom Ola Persson. I pausen pratade jag med André's sambo, Julie, och fågade vad hon hade gjort för honom idag eftersom han är bättre än jag sett på ganska länge. "Jag gjode soppa till honom innan idag" fick jag till svar. Jag ska nog försöka få receptet på den soppan av henne för den verkar vara som "bamses dunderhonung"
Andra perioden blir mållös och bjuder inte på något bra spel från något av lagen.
I tredje perioden hinner inte klockan längre än till 1.10 innan Tobbe håller sig framme och petar in 3-1 efter ett fint pass av Hoffa. 3-2 kommer 5 minuter senare men bara 2 minuter efter det gör Johan G. 4-2. Ytterligare 2 minuter senare håller sig forne Gsk'aren Fredrik Smeds sig framme och gör 4-3. 5 minuter innan matchens slut fastställer Gsk slutresultatet till 5-3. Och vem gör målet tror ni... Mycket riktigt, kvällens kung, ANDRÉ SMULTER.
Mycket bra jobbat grabbar. Fortsätt så här så passerar ni snart Oik.

Inga kommentarer: