söndag, september 03, 2006

Retur-möte

Ikväll är det åter dags för Älgarna
att ta sig an kungälv.
Denna gång gör man det hemma i gislerinken.
I söndags blev det ju förlust med 4-0. Ikväll vill vi
se andra siffror och gärna lite mindre utvisningar
än det varit dom senaste matcherna.
Ska man fortsätta att strama åt reglerna som man
gjort ett tag nu så dröjer det väl inte länge
innan det är förbjudet att tackla också.
Förbundet får nog ta sig en funderare
över vad man vill med hockeyn.
Vill man ha en tråkig och händelselös tillställning
som puliken sviker, eller vill man ha
folk till matcherna så att inte sporten dör ut?
Jag vet ju vad jag vill se när jag befinner mej i en
ishall. Det är inte isdans jag vill se,
det är HOCKEY!
Kom upp till hallen ikväll kl. 16:00 och
hjälp vårat GSK att sätta dit Kungälv!
Mitt tips för kvällen: 4-2 till GSK.
Mårten tror på ett målkalas, 8-6...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan förklara det där tipset som hamnat här. Det är så enkelt att man måste börja tänka lite mer positivt. Och den största bidragande orsaken till det är den lille killen som ofta kommer till mig innan matcherna och undrar hur det kommer att gå. Jag säger att GSK loosar med typ 1-11...medans killen ALLTID säger "idag tar vi dom".
Jommlans go inställning det.
Där av insperationen till tipset idag.

Mårten